De geschiedenis van de econometrie

In de canon van de economie van Economisch Statistische Berichten van 4 februari 2016 geven Philip Hans Franses, hoogleraar toegepaste econometrie aan Erasmus School of Economics, Peter Boswijk (Universiteit van Amsterdam) en Jaan Abbring (Universiteit van Tilburg) een overzicht van de huidige econometrische wetenschap en hoe deze tot stand is gekomen.

Aan de hand van 10 vensters geven de hoogleraren een interessante beschrijving van de geschiedenis van econometrie. Hierbij worden belangrijke theorieën en methoden die de econometrische wetenschap hebben gevormd op vakkundige doch toegankelijke wijze uitgelegd, waarbij vaak gerefereerd wordt naar baanbrekende econometrische wetenschappelijke artikelen.

Zie hieronder voor het volledige artikel zoals verschenen in Economisch Statistische Berichten, d.d. 4 februari 2016.