De juiste studie kiezen op de Bachelor Open Dag

Tijdens de Bachelor Open Dag op zaterdag 5 maart 2016 opent de Erasmus Universiteit Rotterdam de deuren voor circa 5000 studiekiezers uit binnen- én buitenland die zich oriënteren op een bacheloropleiding.

De Open Dag is voor veel studiekiezers één van de belangrijkste momenten in het studiekeuzeproces. Naast informatie over de opleidingen geeft de Erasmus Universiteit ook een toelichting over toelating, inschrijving, studiefinanciering en alles wat er bij studeren komt kijken. Op de aankomende Open Dag zijn de veranderingen voor lotingsstudies en decentrale selectie de belangrijke onderwerpen.

Rotterdam en de campus ontdekken
Sfeer proeven is een van de redenen waarom studiekiezers de Open Dag bezoeken. Om de aankomende studenten Rotterdam te laten ontdekken, vertrekt er elk uur een bustour voor een rondje langs de highlights in de stad. In combinatie met de campustours krijgen de bezoekers een goed beeld van de plek waar ze straks studeren.

Het programma speelt zich niet alleen af op Campus Woudestein, maar ook op de twee andere locaties: Erasmus Medisch Centrum en het Erasmus University College.

Internationale studenten
Steeds meer studenten uit andere landen vinden hun weg naar de internationale opleidingen in Rotterdam - en dat is terug te zien op de Open Dag. De Erasmus Universiteit doet er alles aan om ook de studenten die speciaal overvliegen uit landen als Spanje en Brazilië een nuttige en leuke dag te bezorgen.

De verwachting is dat er in totaal zo’n 5000 studenten uit binnen- en buitenland op zaterdag 5 maart op de campus zijn.

Aanmelden
Aanmelden voor Bachelor Open Dag kan via www.eur.nl/bachelor/opendag. Ouders en/of verzorgers van aankomende studenten zijn ook van harte welkom.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, (010) 408 1216 of press@eur.nl