'Denim on Stage: University meets Industry'

Wetenschappers, conservatoren en vertegenwoordigers uit de industrie die samen de geschiedenis én toekomst van denim bespreken. Dat is de conferentie 'Denim on Stage: University meets Industry' op vrijdag 30 oktober 2015 in Denim City in Amsterdam, georganiseerd door de Erasmus School of History, Culture and Communication. Sprekers zijn internationale wetenschappers, conservatoren en vertegenwoordigers van de denim industrie, waaronder ‘godfather’ van de premium denim Adriano Goldschmied.  ​

Denim kent een lange historie: van zijn oorsprong in de Franse stad Nîmes, via de Amerikaanse uitvinding van de moderne jeans, tot de hedendaagse wereldwijde productie en verkoop van denim en jeans. De spijkerbroek wordt tegenwoordig wereldwijd omarmd als modeartikel en is één van de meest populaire kledingstukken aller tijden. Nederland speelt een prominente rol: Amsterdam staat bekend als de ‘denim hoofdstad’ van de wereld.

Godfather van premium denim
Tijdens de conferentie 'Denim on Stage: University meets Industry' komen geschiedenis, marketing, reputatie én toekomst van denim aan bod. Sprekers zijn Amerikaanse, Europese en Japanse wetenschappers, conservatoren en vertegenwoordigers van de denim industrie uit onder andere Italië, Japan, Nederland, Engeland en Amerika. Onder hen de ‘godfather’ van de premium denim Adriano Goldschmied (oa Diesel en Replay), Andre OlaH (CEO van King Pins in New York) en de grondlegger van Japan Blue, Hisao Manabe.

De conferentie wordt georganiseerd door Erasmus School of History, Culture and Communication in het kader van transnationaal onderzoek naar de Europese Mode-industrie, gefinancierd door Europese Unie (HERA II). Meer informatie over het programma via deze link.

Het evenement is open voor iedereen met een interesse in de geschiedenis van de denim stof en de denim industrie. Reserveren wordt aangeraden vanwege een beperkt aantal plaatsen. Het inschrijfgeld bedraagt €30 (€10 voor studenten) inclusief lunch/drank.

Reserveren en verdere informatie: erasmusfashion@gmail.com of enterpriseofculture@leeds.ac.uk

Team Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T + 31 10 408 1216 of E press@eur.nl