Denker des Vaderlands in Studio Erasmus

Op dinsdag 14 april in Studio Erasmus o.a. de nieuwe Denker des Vaderlands, filosoof Marli Huijer. En: waarom zijn alle voetbalcoaches blank? Studio Erasmus is de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit over wetenschap en actualiteit. Met interviews, minicolleges en livemuziek.

Studio Erasmus. Verrassend, prikkelend, maar altijd academisch verantwoord. Op dinsdag 14 april in de Rotterdamse Schouwburg, staan op het programma:

• Meer Foucault bij De Wereld Draait Door? - Filosoof, arts en feministe Marli Huijer over haar opdracht als Denker des Vaderlands
  • Waarom zijn voetbalcoaches altijd wit? - Jacco van Sterkenburg over impliciet racisme bij voetballers, commentatoren en publiek (en over de uitzonderlijke aanstelling van Giovanni van Bronckhorst)
  • Wordt Rotterdam een leukere stad van de integratienota? - Jaco Dagevos (hoogleraar integratie) over de plannen van wethouder Ronald Schneider in het Vers Beton-minicollege

Verder livemuziek en een interview met EUR-alumni Bieke Versloot en Lieke van Pruijssen, van het zeer sympathieke en ontroerende daklozenproject 'You win some, you lose some'.

Studio Erasmus is een samenwerking van de Erasmus Universiteit, online magazine Vers Beton en de Rotterdamse Schouwburg. Productie is in handen van SG Erasmus en Erasmus Podium. Presentatie: Geert Maarse.