Deze dilemma’s gaan de maatregelen van het kabinet bepalen

De Volkskrant kijkt vooruit. Dinsdag besluit het kabinet hoe het na 6 april verder moet met de maatregelen tegen corona. Een duivelse opgave, waarbij premier Rutte en zijn adviseurs moeten afgaan op vaak nog maar halfrijpe inzichten. Wat weten we inmiddels, en waar moet het kabinet gokken?

Verschillende hoogleraren van EUR komen in dit artikel van De Volkskrant aan het woord om vragen te beantwoorden: Marion Koopmans (Erasmus MC), Johan Mackenbach (Erasmus MC) en Matthijs Versteegh (institute for Medical Technology Assessment). Hoe ver is de epidemie eigenlijk gevorderd? Hoe besmettelijk is het virus precies? Zijn de coronamaatregelen niet erger dan de kwaal? Wat moeten we aan met de kinderen? Gaat de zomer ons redden?

Prof. dr. Johan Mackenbach
Prof. Marion Koopmans
Onderzoeker

Lees het volledige artikel op de website van De Volkskrant.