Drie boeksuggesties van Aurélien Baillon

In Het Financieele Dagblad raadt Aurélien Baillon, hoogleraar toegepaste economie aan Erasmus School of Economics, drie boeken over gedragseconomie aan die iedere student een keer zou moeten lezen. Gedragseconomie is niet alleen een populair vakgebied onder studenten, maar ook bij bedrijven en ministeries.

Het eerste boek dat Baillon aanraadt is the Undoing Project van Michael Lewis, die ook het boek The Big Short heeft geschreven. Het tweede boek is geschreven door Dan Arieley en heeft als titel 'Waarom we altijd tijd te kort komen & ander irrationeel gedrag'. Tenslotte is het boek van Richard Thaler en Cass Sunstein over Nudging een aanrader.

Hieronder leest u (onderaan het artikel) meer over de drie aanraders van Aurélien Baillon in Het Financieele Dagblad, d.d. 3 juni 2017.