Erasmus Open Access Fonds voor monografieën

Open Access

De Erasmus Universiteit moedigt het Open Access publiceren door haar onderzoekers aan. Met de implementatie van het Open Access Reglement heeft de universiteit een volgende stap gezet in de transitie naar 100% Open Access voor korte wetenschappelijke werken. De universiteit wil nu ook een impuls geven aan het open access publiceren van wetenschappelijke boeken.

Oproep aan auteurs

De Universiteitsbibliotheek heeft dit jaar het Erasmus Open Access Fonds 2022 gelanceerd om het Open Access publiceren van wetenschappelijke monografieën te stimuleren. Auteurs die geen andere financieringsbron hebben om de publicatiekosten van het boek te dekken, kunnen bij het fonds een aanvraag indienen om tot 50% van de kosten voor open access publiceren te financieren, met een maximum van € 10.000.

Aanvragen voor het fonds moeten worden ingediend vóór de start van het publicatieproces, maar nadat het werk het peer review-proces heeft ondergaan. Raadpleeg de website van het Erasmus Open Access Fund voor alle criteria en voorwaarden om in aanmerking te komen.