EUR-studenten komen met oplossingen voor de middenklasse

Vier maanden dompelden jongeren van de Nationale DenkTank zich onder in de problemen van de middengroepen in Nederland. Ze kwamen met concrete en uitvoerbare oplossingen. EUR-studenten Samet Özcan (Master Business Information Management) en Linde van Noord (Bachelor Filosofie) deden mee.

De DenkTank is er op gericht om met innovatieve, concrete oplossingen te komen voor de middengroepen in Nederland. Op die manier willen de jonge academici het debat openbreken. Samet Özcan (25) bedacht met  een mede DenkTanker de MomentCheck. “Onze oplossing is niet heel ingewikkeld maar kan wel echt iets bijdragen aan de problemen van Nederlanders uit middengroepen”, zo vertelt hij aan NRC.

MomentCheck

MomentCheck is een digitale tool die mensen ondersteunt met de financiële implicaties van belangrijke levensmomenten. Özcan: “Het is een online rekentool waar gebruikers hun financiële gegevens kunnen invullen en die de gevolgen van je scheiding, huwelijk of studie direct inzichtelijk maakt.” Wat is je besteedbaar inkomen nu en in de toekomst? Over een jaar, maar ook over vijf, tien of vijftig jaar? Dat bewustzijn ontbreekt nog veel, vertelt Özcan.

Lees het volledige artikel op NRC.nl