The Eurekaweek will definitely go on!

Eurekaweek & Covid-19 - Update

Een paar weken geleden heeft de Nederlandse regering besloten om alle evenementen tot september 2020 te verbieden om de verspreiding van Covid-19 tegen te gaan. Hierdoor zal de Eurekaweek in een andere vorm plaatsvinden dan aanvankelijk gepland. Toch gaat de Eurekaweek door onder het motto: online omdat het kan en offline als het kan!

De introductieweek vindt plaats gedurende de oorspronkelijke data: 17 tot en met 20 augustus. Daarnaast is er op 16 augustus een dag speciaal voor internationale studenten.

Blended Eurekaweek

De zogenaamde ‘Blended Eurekaweek 2020’ zal bestaan ​​uit twee delen; 3 fysieke dagen in Rotterdam gevolgd door 1 ‘online’ dag.

Gedurende de offline dagen (17 t/m 19 augustus) organiseren we activiteiten verspreid over meer dan 100 locaties in heel Rotterdam. Drie dagen lang ga je samen met je groep van +/- 15 studenten van je eigen studie Rotterdam ontdekken. Op de locaties worden er activiteiten verzorgd door de verschillende studie-, studenten en sportverenigingen. Uiteraard worden bij alle activiteiten de geldende regels vanuit de overheid nageleefd.

Op de vierde dag wordt er een complete dag op het interactieve digitale platform georganiseerd. Deze dag bestaat uit workshops, spellen en presentaties. Op het platform vind je informatie over de stad Rotterdam, de Erasmus Universiteit en je nieuwe studentenleven. Daarnaast is dit de ideale kans om informatie te vergaren over de studie-, sport- en studentenverenigingen waar je meer over wilt weten of hebt gemist tijdens de fysieke dagen.

Registratie, tickets en programma

De registratie is open, inschrijven voor de eurekaweek doe je hier! Meer gedetailleerde informatie over het programma is te vinden op de ‘programma’-pagina. Houd onze social media kanalen in de gaten voor verdere updates!

Meld je aan en “Discover (y)our Identity”!

Vriendelijke groeten,

Eurekaweekbestuur 2020