Filmavond en Iftar-diner: ''Elke hap neemt je mee naar huis en brengt goede herinneringen naar boven.''

Op 31 mei organiseerde het Diversity & Inclusion Office een filmavond en Iftar-diner.

De Iftar vindt traditioneel plaats tijdens Ramadan aan het eind van de dag. Zo’n 70 mensen dineerden gezamenlijk na zonsondergang in het Sportgebouw. Het EUR Sustainable Food Lab verzorgde een vegetarisch 4-gangen diner. Voorafgaand aan het diner keken de aanwezigen naar de film 'Ali, de geit en Ibrahim’, een komische film die werd aangeboden door het Arab Film Festival Rotterdam.

De meeste gasten waren studenten met verschillende culturele achtergronden die dankbaar waren voor dit initiatief. Ramadan is voor hen moeilijker zonder hun familie en vrienden. Door samen te komen voor de film en Iftar bij de EUR voelden ze zich welkom en een beetje meer thuis. En, zoals een van de studenten opmerkte, "elke hap neemt je mee naar huis en haalt goede herinneringen op". Het was een geweldige en inspirerende avond met heerlijk eten, goede gesprekken en mooie Ramadan-wensen (zie de foto)!

Het initiatief was bedoeld voor moslims en niet-moslims, voor student en medewerker. Met het Iftar-diner wil het Diversity & Inclusion Office bijdragen aan meer begrip en bewustzijn voor elkaars achtergrond en culturele diversiteit en wil het deze verschillen vieren.

Het D&I Office bevindt zich in Erasmus Building naast de Aula, in kamer AB-47. Loop gerust binnen voor een praatje of een vraag!