Gentse Francqui Leerstoel toegekend aan Stefan Stremersch

Hoogleraar marketing prof.dr. Stefan Stremersch (1972) wordt houder van de internationale Francqui Leerstoel 2015 van de Universiteit Gent. De Francqui Stichting kent jaarlijks twee tot drie internationale leerstoelen toe op voordracht van de raad van bestuur van Belgische universiteiten aan hoogleraren die excelleren in hun vakgebied. Stremersch houdt zijn inaugurele rede 'Innovatie in het DNA van elke organisatie' op 26 maart 2015 op de Universiteit Gent.

Doel van de Francqui Leerstoel is de interuniversitaire samenwerking te bevorderen, het hoger onderwijs te ontwikkelen en het wetenschappelijke onderzoek in België te stimuleren. Stremersch is voor één jaar houder van deze leerstoel in het buitenland, in zijn geval Erasmus School of Economics en IESE Business School in Spanje.

Stefan Stremersch is sinds 2004 hoogleraar Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij werkt op de vakgebieden economie, bedrijfswetenschappen en internationale marketing en legt in zijn onderzoek dwarsverbanden tussen micro-economie, gezondheidswetenschappen, culturele studies en technologie. Zijn kwaliteit ligt in het bijzonder in het combineren van marketing met bedrijfsstrategie.
Na twee cum laude studies begon hij in 2001 als postdoctoraal fellow bij ERIM (Erasmus Research Institute of Management). In 2005 werd hij benoemd als lid van De Jonge Akademie. Stremersch publiceert regelmatig in vooraanstaande marketing- en managementtijdschriften, als International Journal of Research in Marketing, Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Marketing Science en Management Science. Hij is editor van de International Journal of Research in Marketing.

Ronald de Groot, T (010) 408 17 62 M 6 53 64 18 46, E rdegroot@ese.eur.nl