Grote schenking voor Erasmus Trustfonds

Het Erasmus Trustfonds ontvangt de komende tien jaar elk jaar een schenking van 100.000 euro van ALLSAFE Mini Opslag. De schenking is gedaan in het kader van de ‘Challenge Accepted’ campagne, die excellent onderzoek en onderwijs ondersteunt. ALLSAFE CEO en EUR-alumnus Eric Stubbé en Erasmus Trustfonds voorzitter Michiel Muller tekenden onlangs het donordocument.

“Als je een succesvol bedrijf hebt, mag je ook wat teruggeven aan de universiteit waar je veel aan te danken hebt”, meent Stubbé. “Alles valt of staat met goed onderwijs. Het is de fundering van de maatschappij en ik vind het belangrijk dat bedrijven daar aan bijdragen.”

Muller is blij met concretisering van de samenwerking: “Het Trustfonds stelt de universiteit in staat baanbrekend onderzoek te doen op het gebied van gezondheidszorg, duurzame welvaart en samenleven in stedelijke gebieden. Donaties zoals die van ALLSAFE zorgen voor een stabiele financiële stroom voor de universiteit. Het specifieke data gedreven onderzoek dat ALLSAFE steunt, past perfect binnen de onderzoeksgebieden.”

Erasmus Trustfonds

Drs. Margot van Sluis-Barten