Harriët Schelhaas hoogleraar Privaatrecht

Harriët Schelhaas is per 1 september 2015 benoemd tot hoogleraar Privaatrecht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Haar onderzoek zal zich met name richten op het (internationale) commerciële contractenrecht.

Schelhaas was vanaf 2005 advocaat (laatstelijk als Counsel) bij Stibbe op de afdeling Commercial Litigation. In die rol adviseerde en procedeerde zij over een breed scala aan verbintenisrechtelijke onderwerpen. Daarvoor was zij verbonden aan het Molengraaff Instituut voor Privaatrecht van de Universiteit Utrecht, waar zij promoveerde op een rechtsvergelijkende studie naar het boetebeding.

Haar onderzoek bij de Erasmus School of Law zal plaatsvinden binnen het onderzoekprogramma Behavioural Approaches to Contract and Tort, en zal zich met name richten op het (internationale) commerciële contractenrecht.

Team Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T 010 4081216 of E press@eur.nl