"Het moet niet ‘robot says no’ worden"

Mireille Schaap

Gaan robots steeds meer banen overnemen? En misschien zelfs morele beslissingen nemen? Stefano Puntoni (hoogleraar Marketing aan de Rotterdam School of Management), Jos de Mul (hoogleraar Wijsgerige Antropologie aan de Erasmus School of Philosophy) and Katharina Bauer (universitair docent Praktische Filosofie bij de Erasmus School of Philosophy) delen hun visie en leggen uit waarom we wel moeten veranderen, maar niet hoeven te vrezen.

Stefano Puntoni is Professor Marketing aan de Rotterdam School of Management (RSM). Hij onderzoekt en onderwijst brand management, marketing­ strategie en consumenten­ gedrag, en welke rol Artificial Intelligence (A.I.) hierbij speelt: "De banen van de toekomst gaan er wel anders uitzien. Werknemers van de toekomst hebben andere vaardigheden nodig dan alleen 'iets goed kunnen', of kunnen nadenken. Een andere mindset. Ze moeten leren omgaan met verandering, flexibel zijn, bereid om immer bij te scholen. Hoewel we nu niet precies weten hoe de banen eruit zullen zien over een paar decennia, zullen dingen zoals 'leadership' en 'teamwork' steeds belangrijker worden, net als persoonlijke ontwikkeling."

Dit is een interview uit ea. magazine. Klik hier voor het volledige verhaal.

You might also like

Universitair Docent