Kunst en wetenschap over de toekomst: CHIFTalk 2016

Hoe stellen vrouwen zich de toekomst voor? Hoe is het met de snelheid van het geluid te reizen? Hoe ziet de toekomst van muziek eruit? Of hoe wij zullen omgaan met onzichtbare technologie? Dat en meer donderdag 2 juni 2016 tijdens de tweede CHIFTalk in de Rotterdamse Schouwburg: met kunstenaars, wetenschappers, schrijvers en muzikanten op reis naar de toekomst. Met o.a. Erasmus Universiteit Rotterdam,  Technische Universiteit Delft en het Rathenau Instituut.

Sciencefictionschrijver Boukje Balder draagt voor uit haar werk, Tommy Ventevogel zet je aan het denken met zijn performance art en Susanna Borsch en Micha de Kanter brengen een muziekstuk voor contrabasblokfluit en computer. Gastheer is dr. Etienne Augé, senior lecturer bij de afdeling Media & Communication van de Erasmus School of History, Culture and Communication en initiatiefnemer van CHIFT.

Community for Histories of the Future
CHIFTalk 2016 is de tweede editie van een jaarlijks terugkerend evenement van CHIFT (Community for Histories of the Future). Op deze avond in de toekomst worden verschillende wetenschappelijke en kunstzinnige visies op de toekomst gepresenteerd. CHIFT is een initiatief van de Erasmus Universiteit Rotterdam en brengt mensen samen die allemaal geïnteresseerd zijn in (en niet bang zijn voor) de 'wat als...'- vraag. Onlangs lanceerde CHIFT een cursus op de Erasmus School of History Culture and Communication, faculteit Media and Communication getiteld: Science fiction and media.