Master Open Dag

Op donderdagavond 31 maart 2016 verwelkomt de Erasmus Universiteit Rotterdam zo’n 3000 studenten uit binnen- én buitenland tijdens de Master Open Dag. Zij oriënteren zich dan op een masteropleiding. Uit onderzoek blijkt dat zo’n Open Dag voor veel masterkiezers een belangrijk moment is.

Studieadviseurs en Erasmus Ambassadors (huidige masterstudenten) beantwoorden tijdens de Open Dag vragen en vertellen over de studie. Daarnaast kunnen masterkiezers voorlichtingspresentaties volgen van alle masteropleidingen. Belangrijke onderwerpen voor masterkiezers zijn de toelatingseisen en carrièremogelijkheden na het afronden van de master. In de voorlichtingspresentaties ligt daar de nadruk op.

Naar verwachting komen er rond de 3000 studenten uit binnen- en buitenland naar de Open Dag.

Belangrijk moment masterkeuze
De Master Open Dag is voor veel masterkiezers belangrijk. 75% van de ondervraagde bezoekers van de afgelopen Master Open Dag (november 2015) gaf aan dat de Master Open Dag geholpen heeft bij de keuze voor een master. Een merendeel had na de open dag een goed beeld van wat het volgen van een master aan de Erasmus Universiteit nu inhoudt. De Master Open Dag wordt gemiddeld met een 7,5 gewaardeerd.

Masteruniversiteit
Met een jaarlijkse masterinstroom van 60% van de totale instroom wil de Erasmus Universiteit nog meer dan nu een echte masteruniversiteit worden. Het aanbod van masteropleidingen wordt jaarlijks groter en breidt zich uit met Engelstalige tracks. De Keuzegids beloonde onlangs acht masteropleidingen met het predikaat 'Topopleiding'. Onlangs bleek dat de instelling goed scoort bij het aantrekken van masterstudenten. Ook vinden steeds meer internationale studenten hun weg naar Rotterdam.

Aanmelden: www.eur.nl/master/opendag

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T 010 4081216 of E press@eur.nl