Meer dan 150.000 ingeschreven studenten voor MOOC Econometrie

Unveiling of number of enrolled learners by teachers Philip Hans Franses and Christiaan Heij
Erasmus School of Economics

Wederom een nieuw record voor de meest succesvolle open access onlinecursus van Erasmus Universiteit Rotterdam, meer dan 150.000 ingeschreven cursisten voor de zeer succesvolle Massive Open Online Course (MOOC) Econometrics: Methods and Applications.

Deze MOOC is gebaseerd op een wereldwijd succesvol Oxford UP Textbook, genaamd Econometric Methods with Applications in Business and Economics en wordt gegeven door docenten van het Econometric Institute of Erasmus School of Economics, waaronder dr. Christiaan Heij, hoofdauteur van het leerboek. Zeer recent ontving Heij de universitaire onderscheiding 'De Desiderius' voor zijn uitzonderlijke bijdrage en enorme inzet voor Erasmus School of Economics in de afgelopen 33 jaar.

In lijn met de strategie van de universiteit weet Erasmus School of Economics haar wetenschappelijke kennis op het gebied van economie en econometrie wijd te verspreiden met haar open access, onlineonderwijs. In de afgelopen jaren heeft de economische faculteit drie succesvolle MOOC's ontwikkeld.

De MOOC Econometrics: Methods and Applications is met name interessant voor cursisten met een gevorderd bachelorniveau in bedrijfskunde, economie of techniek, en voor degenen die werkzaam zijn in het bedrijfsleven, management en data-analyse. Uniek aan deze MOOC is de nadruk op de praktische toepassing van econometrische theorieën, wat de cursisten helpt om hands-on ervaring op te doen gedurende hun verdere studie of carrière.

Universitair Docent

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media & Public Relations Officer aan Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl en 06 53 641 846.