Minister Dijsselbloem op openingscongres Business Week

De 31ste editie van de EFR Business Week heeft dit jaar voor het openingscongres minister Jeroen Dijsselbloem als spreker gestrikt. Verder geven onder meer Hans Wijers en Greg Shaopiro acte de présence.  Met het thema Discover – Your desire to achieve - worden studenten tijdens de Business Week uitgedaagd hun intrinsieke motivatie onder de loep te leggen. Doen ze wat ze leuk vinden? Gaan ze het geld achterna of zoeken ze macht?

Om een antwoord te krijgen op deze vragen is er het openingscongres de 'World of Business' met sprekers als Jeroen Dijsselbloem, minister van Financiën en voorzitter van de Eurogroep. Maar ook de CEO van de Rabobank Wiebe Draijer, Hans Wijers (meest invloedrijke Nederlander 2014) en Greg Shapiro (comedian) zullen aanwezig zijn op deze dag. Verder bestaat de lijst met sprekers uit een grote verscheidenheid aan vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven en andere disciplines.

Discussies

De rest van de week bouwt voort op het thema, waarbij studenten tijdens het Conference Platform in de Maastoren, het hoogste gebouw van de Benelux, zullen discussiëren met een grote groep prominenten gasten waaronder de CEO Port of Rotterdam Allard Castelein, Founder of Ticketswap Hans Ober, Fashiondesigner Hans Ubbink, Jochem van den Berg (hoofredacteur van de Speld) en Maurice de Hond.

Naast het inspireren van studenten heeft de EFR Business Week ook tot doel om studenten in contact te brengen met bedrijven. Dat wordt dit jaar gedaan op vele manieren: Branche Bootcamps, Company Dinner, workshops, Inhousedays en - dit jaar terug van weggeweest - de Business Week on Location, waarbij een groep studenten afreist naar Dublin en op bezoek gaat bij Google HQ.

Bekijk het volledige programma van de EFR Business Week.

Louis ten Hacken, Chairman EFR Business Week 2015, chairman@efr-businessweek.nl