Nieuw Double Degree programma in Filosofie

De Faculteit der Wijsbegeerte van de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft een programma ontwikkeld voor ambitieuze studenten die hun academische horizon willen verbreden. Studenten die het eerste jaar van een andere opleiding hebben afgerond kunnen starten met een verkort bachelorprogramma in Filosofie. Na vier jaar hebben deze studenten dus twee bachelordiploma’s in handen.

Filosofie is een uitstekende aanvulling op iedere andere academische opleiding. In een snel veranderende wereld blijft kennis van filosofische problemen en vaardigheden relevant. Het nieuwe Double Degree-programma leert studenten argumenten helder te formuleren en om kritisch en creatief te denken.

Samenwerking
Met het nieuwe programma zoekt de Faculteit der Wijsbegeerte nadrukkelijk de samenwerking op met de andere faculteiten van de Erasmus Universiteit.

Binnen het verkorte filosofieprogramma zijn een aantal cursussen in het bijzonder gericht op de hoofdopleiding van de student. De filosofiecolleges en -tentamens worden in de avond ingepland, waardoor deze opleiding goed te combineren is met een andere studie. Alle colleges zijn in het Engels en ook toegankelijk voor internationale studenten.

Op 31 maart is er een informatiebijeenkomst over het Double Degree-programma in het Theil gebouw. Meer informatie over het programma en de bijeenkomst op deze site.

Ticia Herold, Faculteit der Wijsbegeerte, E filosofie@fwb.eur.nl of T 010 408 89 67