Nieuwe leden Raad van Toezicht

Mevrouw J.M. (Marja) van Bijsterveldt-Vliegenthart en prof.dr.ir. C.J. (Hans) van Duijn zijn door minister Bussemaker (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) benoemd tot nieuwe leden van de Raad van Toezicht van de Erasmus Universiteit Rotterdam. ​

Mevrouw Van Bijsterveldt-Vliegenthart is directeur-bestuurder van het Ronald McDonald Kinderfonds. Zij was staatssecretaris en later minister van OCW in de jaren 2007-2012. Daarvoor was zij onder meer burgemeester van Schipluiden. Ze is benoemd voor de periode van 1 december 2015 t/m 30 november 2019.

Prof.dr. Van Duijn is hoogleraar Wiskunde aan de faculteit Wiskunde en Informatica van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e). Tot begin 2015 was hij rector magnificus van de TU/e. Daarvoor was hij decaan van de faculteit Wiskunde en Informatica van dezelfde universiteit. Professor Van Duijn is benoemd voor de periode van 1 augustus 2015 t/m 31 juli 2019.

Mevrouw Van Bijsterveldt-Vliegenthart en professor Van Duijn vervangen in de Raad van Toezicht respectievelijk V.C.M. (Véronique) Timmerhuis en F.W.H. (Erik) van den Emster, wiens termijnen waren verstreken.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T 010 4081216 of E press@eur.nl