Ouders in de collegebanken

Wat betekent het leenstelsel voor mijn kind? Hoe werkt loting en selectie bij studies? Deze en nog veel meer vragen worden beantwoord tijdens de Open Dag Ouders, een aparte, uitsluitend op ouders gerichte voorlichting van de Erasmus Universiteit Rotterdam op woensdag 13 januari 2016. ​

Een steeds grotere groep ouders houdt zich vaker en intensiever bezig met de studiekeuze van hun kind. De helft van de eerstejaarsstudenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam houdt rekening met het advies van hun ouders. Daarmee zijn zij verreweg de belangrijkste studiekeuzeadviseurs.

Om die reden wil de Erasmus Universiteit ouders en verzorgers graag op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen in het hoger onderwijs. Op woensdagavond 13 januari organiseert de universiteit een speciaal voorlichtingsprogramma voor ouders, om zo bij te dragen aan de stimulerende, ondersteunende en spiegelende rol in het studiekeuzeproces. De Open Dag Ouders is uitsluitend bedoeld voor (en gericht op) ouders en verzorgers. Voorgaande jaren kwam er circa 350 man naar deze voorlichting.

Thuis wonen
Op de Open Dag Ouders zijn er presentaties over verschillende onderwerpen, zoals studeren aan de universiteit en studeren in Rotterdam, het studiekeuzeproces, de kosten van studeren, numerus fixus, decentrale selectie, bindend studieadvies en Probleem Gestuurd Onderwijs (PGO). Er wordt speciaal ingegaan op het afschaffen van lotingstudies en de doorgezette trend van thuis blijven wonen, nu het leenstelsel is ingevoerd.

Meer informatie en aanmelden op de site van Open Dag Ouders.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T 010 408 1216 of E press@eur.nl