Politieke tafelgesprekken gemeenteraadsverkiezing Rotterdam bij EUC

In de aanloop van de gemeenteraadsverkiezingen organiseert het Erasmus University College (EUC) samen met OPEN Rotterdam vanaf woensdag 14 februari vier politieke tafelgesprekken: “De Strijd om Rotterdam”. Rotterdamse politieke partijen en wetenschappers van de Erasmus Universiteit gaan in gesprek over een actueel thema. Zender OPEN Rotterdam zendt de politieke tafelgesprekken uit op TV en via live streaming.

De reeks bestaat uit vier afzonderlijke tafelgesprekken. In ieder gesprek buigen Rotterdamse lijsttrekkers en wetenschappers zich onder leiding van Marianne van den Anker over een actueel Rotterdams thema.

Kom ie uit Rotterdam dan?
De eerste tafel - ‘Kom ‘ie uit Rotterdam dan? Op woensdag 14 februari gaat over identiteit en integratie. Aan tafel zitten de lijsttrekkers van Leefbaar Rotterdam, NIDA en DENK, politiek filosoof dr. Tamar de Waal (ESL) en media- en communicatiewetenschapper dr. Jiska Engelbert (ESHCC)

De thema’s van volgende tafels zijn: Armoede en Werk. ‘Hard voor weinig?  (21 feb); Onderwijs en Emancipatie. ‘Niet lullen maar poetsen?’ (7 mrt); het afsluitende debat ‘Linksom of Rechtsom?’ is op 14 maart. Update’s en inhoudelijke informatie over de gesprekken is hier te vinden

EUC en de stad
Het EUC onderhoudt een actieve relatie met de Rotterdamse samenleving en daar horen ook activiteiten bij die studenten onderwijzen in kritisch wereldburgerschap. Het Erasmus University College Rotterdam (EUC) staat midden in het centrum van Rotterdam en op een steenworp afstand van het Stadhuis. Het EUC en OPEN Rotterdam hebben daarom samen de handen uit de mouwen gestoken om een reeks politieke tafelgesprekken te organiseren.

Marjolein Kooistra, mediarelaties EUC | ESSB, 010 408 2135 | 06 83676038 | kooistra@essb.eur.nl