Rogier Potter van Loon in Studio Erasmus

Rogier Potter van Loon, econometrist en gedragseconoom aan Erasmus School of Economics, was 17 maart jl. te gast in de Rotterdamse Schouwburg bij Studio Erasmus, de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Daar sprak hij over zijn proefschrift 'Het modelleren van atypisch financieel keuzegedrag' dat hij medio december 2014 met succes verdedigde.

Op basis van zijn onderzoek naar online poker, waarvoor hij samen met Martijn van den Assem en Bennie van Dolder tachtig miljoen observaties van online pokerspellen analyseerde, stelde hij dat als je maar lang genoeg pokert, de geluksfactor verdwijnt en enkel de vaardigheid nog maar telt.

Klik hier om het gehele fragment te bekijken van Studio Erasmus, d.d. 14 maart 2015.