Securitas vanaf nu verantwoordelijk voor een veilige campus

Logo Securitas op groene wand
Sleuteloverdracht van Trigion naar Securitas

Vanaf vandaag is beveiligingsbedrijf Securitas verantwoordelijk voor de veiligheid op campus Woudestein, EUC en ISS in Den Haag. Securitas heeft hoge ambities om een veiligere leer- en werkomgeving te realiseren op de Erasmus Universiteit Rotterdam, door inzet van technologie en preventieve beveiligingsmethodes.

Met de komst van Securitas neemt de universiteit ook afscheid van Trigion, het bedrijf dat de afgelopen 50 jaar de beveiliging verzorgde. De afgelopen maanden zijn de medewerkers van Securitas ingewerkt door de medewerkers van Trigion om de campus alvast te leren kennen. Afgelopen nacht om middernacht werden de beveiligingstaken officieel overgedragen van Trigion naar Securitas. Barry Boogers, Procescoordinator Safety en Security: "We heten Securitas van harte welkom en gaan ons samen vol enthousiasme inzetten voor een veilige leer- en werkomgeving!"

“We heten Securitas van harte welkom en gaan ons samen vol enthousiasme inzetten voor een veilige leer- en werkomgeving!"

Barry Boogers

Proces Coördinator Safety and Security

Veilig en gastvrij

Securitas wil zorgen voor een gastvrije beleving op de campus, maar ook voor sterke sociale- en informatieveiligheid. In een tijd waarin veel verandert en technologie zich razendsnel ontwikkelt is het belangrijk dat beveiliging zich daaraan kan aanpassen. Securitas wil slimme en innovatieve technologieën inzetten voor een veiligere leer- en werkomgeving op de EUR.

Een voorbeeld hiervan is Red Teaming, een methode om de beveiliging te testen door fictieve maar realistische scenario’s uit te voeren. Daardoor zijn beveiligers alerter en raken ze sneller vertrouwd met procedures en middelen.

Securitas beveiligingsdiensten

Veiligheid – juist nu een belangrijk thema

Veiligheid heeft een grote maatschappelijke impact en ook onder studenten zijn veiligheidsthema’s nu misschien wel actueler dan ooit. Studentenwelzijn, polarisatie, radicalisering, intimidatie en ongewenst of grensoverschrijdend gedrag zijn thema’s die hoog op de maatschappelijke agenda staan. Maar ook het belang van je daarover uit durven te spreken, melding maken en samen verantwoordelijkheid nemen, wat essentieel is voor een veilige omgeving.

Preventief beveiligen

Zoals Desiderius Erasmus in een ver verleden al zei: voorkomen is beter dan genezen. De strategie van Securitas is erop gericht om incidenten proactief te voorkomen, preventief beveiligen dus. Securitas brengt met behulp van de medewerkers en studenten van de EUR afwijkende situaties of afwijkend gedrag in kaart. Daardoor kan er al worden ingegrepen nog voordat er daadwerkelijk een onveilige situatie ontstaat.

Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met de Service Desk via servicedesk@eur.nl.