Slechte ogen, overstromingen en poker in Studio Erasmus

Moeten we poker legaliseren? Weg met de zoveelste bestuurslaag? Worden we allemaal bijziend? Op dinsdag 17 maart in de Rotterdamse Schouwburg, staan onder andere op het programma Rogier Potter van Loon, Arwin van Buuren en kersverse vici-laureaat Caroline Klaver.
De Erasmus Universiteit over de actualiteit en het laatste academische onderzoek – dat is Studio Erasmus. Verrassend, prikkelend, maar altijd academisch verantwoord.

• Moeten we poker legaliseren? – Gedragseconoom Rogier Potter van Loon concludeert na honderden miljoenen observaties van online spellen: poker is een vaardigheidsspel. En hij weet precies waar het omslagpunt ligt
  • Weg met de zoveelste bestuurslaag? – Universitair hoofddocent Bestuurskunde Arwin van Buuren over de waterschapsverkiezingen van 18 maart (en waarom Nederland veiliger wordt tegen overstromingen als de overheid minder doet)
  • Worden we allemaal bijziend? - Oogarts-epidemioloog Caroline Klaver onderzoekt de wereldwijde achteruitgang van onze ogen.
  • Studentondernemer introduceert oneindig bruikbaar schrift – Innovatief product van bedrijfskundestudent Sam van Tol moet onderwijs in Nicaragua boost geven

Verder FSW-alumna Karima Bouchtaoui over reden om zich verkiesbaar te stellen bij de waterschapsverkiezingen, een wetenschapper over een actuele Rotterdamse kwestie in het Vers Beton-stadscollege. En live muziek door een studentenband.