Thuiswerken, behoud van de term allochtoon (of niet) en baarmoederhalskanker in Studio Erasmus

Thuiswerken, behoud van de term allochtoon (of niet) en

Op dinsdag 6 december in de wetenschappelijke talkshow Studio Erasmus onder andere screeningsonderzoeker Inge Kok en Nick van der Meulen over de effectiviteit van thuiswerken. Ook wordt de uitslag gepresenteerd van de peiling over de termen 'allochtoon' en 'autochtoon'.

• Maakt nog meer screening ons beter of banger? – Inge Kok (Erasmus MC) over de effectiviteit van het nieuwe bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker, dat in 2017 wordt ingevoerd.

• Andere term voor het woord ‘allochtoon’? – Sociologen Arjen Leerkes en Jaco Dagevos van de Faculteit der Sociale Wetenschappen presenteren de uitslag van de peiling over de termen 'allochtoon' en 'autochtoon' . En leggen uit waarom we nu moeten nadenken om andere termen te gaan gebruiken.

• Hoe degelijke wetenschap de wereld gaat redden – Vera Schölmerich ontwikkelde met Deception Detox een toolkit tegen misleiding, van zogenaamd ‘significant wetenschappelijk onderzoek’ tot de fact free politics van Trump.

• Hoe efficiënt is thuiswerken nou echt? – Nick van der Meulen (RSM) over de balans tussen werk en privé (en het nieuwe werken als verworven recht).

• Zijn het drugs of zijn het vitaminen? - Jayant Ramfulsing van Study Caps verkoopt pillen om studenten beter te laten studeren.

Verder livemuziek en een minicollege over een Rotterdams vraagstuk in samenwerking met Vers Beton.

Studio Erasmus is een programma van de Erasmus Universiteit, in samenwerking met online magazine Vers Beton en de Rotterdamse Schouwburg. Presentatie: Geert Maarse.

Dinsdag 6 december 2016 | 20.30 – 21.45 uur (inloop met optreden vanaf 20.00 uur)| Foyer Rotterdamse Schouwburg| Toegang gratis, reserveren mogelijk via www.sgerasmus.nl