Veel belangstellenden bij ESL ouderavond

Veel belangstellenden bij ESL ouderavond

Erasmus School of Law organiseerde voor de zesde keer in successie de ouderavond voor de ouders/verzorgers van B1 studenten. Een record aantal van ruim 400 belangstellenden kwamen op deze avond af en maakten van de gelegenheid gebruik om een kijkje te nemen in de academische keuken van hun zoon of dochter.

De ouders van onze B1-studenten werden hartelijk welkom geheten door Hanz Zwart. Vervolgens werd door drs. Gerard Hogendoorn (coördinator aansluiting VWO-WO) dieper ingegaan op de rol die ouders hebben tijdens de studietijd van hun zoon of dochter. Hij benadrukte dat discipline, het hebben van een doel en doorzettingsvermogen drie kernwaarden zijn in het behalen van studiesucces aan Erasmus School of Law. Daarna was het de beurt aan Martijn Roos die meer vertelde over MyFuture en hoe dit hun zoon of dochter kan helpen tijdens maar ook zeker na hun studie.

Na de pauze kregen de ouders het echte studentengevoel met een mini college van het vak Inleiding Strafrecht door Joost Nan. Dit is ook het vak waar alle B1 studenten van Erasmus School of Law in blok 4 mee starten. De ouders kunnen nu aan de hand van wat (extreme) voorbeelden beoordelen, wanneer en hoe zij zichzelf of een ander mogen verdedigen. Hierna gaf Mr.dr. Joke de Wit college in hoe je succesvol kunt studeren. De ouders konden bij dit college niet achterover leunen maar moesten aan de slag met de opgelegde opdrachten. Op deze manier ondervonden ze bijvoorbeeld zelf het verschil tussen bewust en onbewust lezen.

Uiteindelijk kon iedereen de zaal met handige studietips voor hun zoon of dochter verlaten, om onder het genot van een drankje nog wat na te praten. Al met al was de ESL Ouderavond een zeer geslaagde avond die we volgend jaar met veel plezier weer voor de ouders van onze B1 studenten zullen organiseren.