Website Erasmus Universiteit gehackt

De website van de Erasmus Universiteit Rotterdam is doelwit geweest van een hackaanval. Door deze hack is er mogelijk toegang geweest tot persoonlijke informatie. We betreuren deze situatie. Er zijn momenteel geen aanwijzingen dat informatie is misbruikt. Op de betrokken server waren geen wachtwoorden van medewerkers en studenten opgeslagen.

Samen met een externe partij doet de Erasmus Universiteit momenteel grondig onderzoek naar de aard, impact en oorzaak van het incident. Zodra er meer bekend is, volgt daarover informatie.

We hebben afgelopen zondag direct na de constatering van de aanval beveiligingsmaatregelen genomen. Ook zijn alle webformulieren tijdelijk offline gehaald en deze worden zo snel mogelijk weer online geplaatst. Het betreft de EUR-website, niet de websites van het ErasmusMC en Rotterdam School of Management, RSM.

Het incident is gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Er wordt aangifte gedaan bij de politie.

Wij kunnen ons voorstellen dat deze situatie tot vragen leidt. Wij plaatsen op www.eur.nl/security de meest actuele informatie. Voor vragen kunt u (op weekdagen van 8 uur - 21uur en in het weekend van 9 – 21 uur) contact opnemen met onze medewerkers op +31 10 408 1010 en via infodatalek@eur.nl.

Team persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam | 0 10 408 1216 | press@eur.nl