Schwarzman beurs

Schwarzman Scholars

Over het Schwarzman Scholar Program

Schwarzman Scholars is ontworpen om de volgende generatie wereldleiders voor te bereiden en is de eerste beurs die is opgezet om te reageren op het geopolitieke landschap van de 21ste eeuw. Of het nu in de politiek, het bedrijfsleven of de wetenschap is, het succes van toekomstige leiders over de hele wereld zal afhangen van inzicht in de rol van China in wereldwijde trends.

Vanaf de inaugurele klas in 2016, biedt het programma de beste en slimste studenten ter wereld de mogelijkheid om hun leiderschapsvaardigheden en professionele netwerken te ontwikkelen via een eenjarige master aan de Tsinghua Universiteit in Beijing - een van de meest prestigieuze universiteiten van China. Studenten wonen en studeren samen op de campus van het Schwarzman College, een nieuw en ultramoderne faciliteit, waar alle lessen in het Engels worden gegeven.

• Deze beurs is bedoeld voor een eenjarige master aan de Tsinghua Universiteit in Beijing, specifiek ontworpen om de volgende generatie wereldleiders voor te bereiden. Kandidaten moeten daarom competitieve en uitstekende studenten zijn, die leiderschapspotentie tonen;
  • Je bent momenteel ingeschreven voor een bachelordiploma en moet op schema zijn om alle diplomavoorwaarden te voltooien voordat de oriëntatie begint;
  • Je bent van plan om te studeren aan de Tsinghua Universiteit in Beijing;
  • Alle vakgebieden van bacheloropleidingen zijn welkom. Belangrijker is om duidelijk te maken hoe deelname aan het Schwarzman beurzenprogramma jouw leiderschapspotentie binnen jouw vakgebied kan helpen ontwikkelen;
  • Je bent tussen de 18 en 28 jaar oud;
  • Je spreekt uitstekend Engels;
    Als de moedertaal van de aanvrager niet Engels is, moet een officiële Engelse toetsscore (TOEFL, IELTS) bij de aanvraag worden ingediend. Zie de Schwarzman website voor meer informatie over de tests en eventuele vrijstellingen.

Van toepassing op:

• Nationaliteit: alle nationaliteiten
  • Deelnemende faculteit: alle faculteiten
  • Studieniveau: Bachelor afgestudeerd

Beurzen zijn inclusief:

• Collegegeld
  • Kamer en pension
  • Reis van en naar Beijing aan het begin en einde van het academisch jaar
  • Een landelijke studiereis
  • Vereiste cursusboeken en benodigdheden
  • Lenovo laptop en smartphone
  • Ziektekostenverzekering
  • Een persoonlijk stipendium van $4,000

Volg deze stappen om een aanvraag in te dienen:

1. Voltooi de online applicatie en volg de rest van de stappen op de Schwarzman Scholars website;
  2. Upload je studiepunten en cijferlijst;
  3. Dien 4 elektronische aanbevelingsbrieven in;
  4. Dien een introductievideo van jezelf in (sterk aanbevolen);
  5. Upload het geschreven opstel. Raadpleeg de website voor richtlijnen en vereisten;
  6. Upload je CV.

Raadpleeg de website voor meer informatie over de aanvraagprocedure.

Deadline:
Tussen april 2024 en september 2024 (Cohort 2025-2026)