Bekijk het studieprogramma

Sociology of Culture, Media and the Arts
Student RMSMCA on campus

Het studieprogramma in het kort

De onderzoeksmaster Sociology of Culture, Media and the Arts leert je hoe sociaalwetenschappelijk onderzoek kennis creëert en hoe je je eigen empirisch onderzoek ontwerpt en uitvoert. Het curriculum bestaat uit theoretische vakken en kwantitatieve en kwalitatieve methodologische training op hoog niveau. Je brengt je kennis en onderzoeksvaardigheden in de praktijk tijdens een verplichte onderzoeksstage, waarin je een ervaren onderzoeker assisteert en werkt aan een levensecht onderzoeksproject. Door een internationale uitwisseling in je tweede jaar krijg je de kans om je kennis verder te verbreden en je internationale netwerk uit te breiden.

Na je afstuderen heb je:

  • Diepgaande kennis van de belangrijkste theoretische inzichten en actuele debatten in de sociologie van cultuur, media en kunst.
  • Een solide begrip van het meest recente onderzoek en de nieuwste methoden in het veld.
  • Praktisch begrip van hoe onderzoek kennis creëert in de sociale wetenschappen.
  • Het vermogen om sociaalwetenschappelijke kennis en onderzoeksvaardigheden toe te passen in nieuwe of multidisciplinaire settings.
  • Een goede basis voor het nastreven van een PhD-positie of een andere onderzoeksgerichte baan buiten de academische wereld.
Research master Sociology of Culture, Media and the Arts by dr. Sanne Opree

Research master Sociology of Culture, Media and the Arts by dr. Sanne Opree

Overzicht van het studieprogramma

Hieronder bekijk je het programma van de Research Master Sociology of Culture, Media and the Arts voor dit jaar. Houd er rekening mee dat er voor de keuzevakken en de onderzoeksworkshop beperkte plekken beschikbaar zijn. De inhoud, thema's en roosters van seminars en workshops zijn aan verandering onderhevig en kunnen in volgende academische jaren afwijken.

Year 1

Term 1

Course code: CS5001

Workload: 5EC

Course code: CS5002

Student workload: 5EC

Course code: CS5003

Student workload: 5EC

Term 2

Course code: CS5010

Student workload: 5EC

Course code: CS5005

Student workload: 5EC

Note: available Research Workshops may differ per academic year.

Television AudiencesCM43515 EC
Vigilant Audiences, Visibility and ReputationCM4252
Media & MigrationCM4254
Creative Production: How it's MadeCM4352
Social Media UseCM4353
Researching Cultural TourismCC4204
Production Cultures in the Streaming IndustriesCM4356 

Term 3

Course code: CS5009

Student workload: 5 EC

Course code: CS5007

Student workload: 5 EC

Term 3-4

Course code: CS5016

Workload: 2,5 EC

Term 4

Course code: CS5008

Student workload: 15EC

Year 2

Term 1-2

Student workload: 20 EC

Term 3

Roaming the Digital World: Data Analytics for Business & Society (CM4104, 5 EC)

Term 3-4

Course code: CS5017

Student workload: 2,5 EC

Course code: CS5050

Student workload: 25 EC

Course code: CS5021

Student workload: 5 EC

Is dit jouw studie?

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen