Over ons

Studium Generale maakt onderdeel uit van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) en organiseert het hele jaar door wetenschappelijke, maatschappelijke en culturele evenementen. Het programma aanbod bestaat uit lezingen, debatten, een maandelijkse talkshow, een maandelijkse Open Stage Night, filmavonden, culturele en wetenschappelijke evenementen en een breed aanbod aan workshops, cursussen en voorstellingen.

Begeef je je graag in het culturele uitgaansleven van Rotterdam, neem je graag actief deel aan cursussen en workshops of verdiep je je graag in actuele onderwerpen die niet alleen met je eigen opleiding te maken hebben? Voor verdieping op academisch en maatschappelijk vlak en een breed cultureel aanbod ben je bij Studium Generale aan het juiste adres!

Voor wie?

Studium Generale organiseert evenementen voor studenten van de EUR, maar bij het overgrote deel van onze publieksprogramma's zijn ook overige geïnteresseerden welkom (tenzij anders vermeld). Cursussen zijn alleen toegankelijk voor studenten en medewerkers van de EUR en ook ons voorstellingen aanbod is over het algemeen alleen bestemd voor EUR studenten en medewerkers.

Samenwerken?

Wil je mee- of samenwerken aan een programma van Studium Generale, heb je een goed idee of ben je op zoek naar tips? Neem contact met ons op en wie weet kunnen we je helpen!

Hoe blijf je op de hoogte?
Instagram@sgerasmus
NieuwsbriefMeld je aan!
YouTubeKijk onze video's
LinkedInVolg ons!
SpotifyStudium Generale Podcast
Facebook@sgerasmus

Studium Generale is onderdeel van Education & Student Affairs van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Studium Generale wordt o.a. financieel ondersteund door het Erasmus Trustfonds en Erasmus Podium.

Privacy statement

Bij evenementen van Studium Generale kunnen foto’s en video’s worden gemaakt die na afloop op onze website of social media kanalen kunnen worden geplaatst. Voor meer informatie over hoe de Erasmus Universiteit Rotterdam omgaat met jouw persoonsgegevens, bekijk ons privacy statement: https://www.eur.nl/disclaimer/privacy-statement