Can we use ChatGPT in such a way that it meets academic standards? [Vol]

Workshop door Rolf Viervant voor EUR docenten
donderdag 11 mei 2023, 11:00 - 13:00
Type
Gesproken taal
Engels
Ruimte
Education Lab
Voeg toe aan agenda

Ben je EUR docent en wil je leren van een andere docent die ChatGPT heeft gebruikt in zijn onderwijs? Doe dan mee aan deze workshop waar Rolf Viervant zijn ervaringen, vraagstukken en ideeën deelt. Een workshop speciaal voor docenten om het gesprek aan te gaan over hoe en of deze tool gebruikt kan worden op een manier die voldoet aan academische normen.

"Generatieve AI zoals ChatGPT vormt zowel een bedreiging als een kans voor het academisch onderwijs. Terwijl examencommissies worstelen met misbruik, experimenteren verschillende docenten met het programma als legitiem hulpmiddel in hun tentamens. Deze eerste pilots lijken veelbelovend voor de mogelijkheid om ChatGPT didactisch in te zetten.

Op basis hiervan valt te verwachten dat het gebruik van software als deze een geaccepteerde praktijk in de academische wereld zal worden. De vraag die volgt is hoe het zo kan worden gebruikt dat het voldoet aan academische normen. Welke vaardigheden hebben wij en studenten nodig om het kritisch en transparant te gebruiken?

Aan de hand van praktische voorbeelden uit mijn eigen ervaringen met beoordeling in de faculteit filosofie, zal ik enkele kwesties en ideeën over dit onderwerp presenteren. Vervolgens hoop ik ervaringen en inzichten uit te wisselen, en te verkennen hoe we verder kunnen gaan."

Aanmelden

Deze workshop is vol en aanmelden is niet meer mogelijk. Houd onze agenda in de gaten voor toekomstige workshops.

Workshopleider

Rolf Viervant

Rolf Viervant MA is doctoral researcher en senior tutor aan de Erasmus School of Philosophy.

Datum: donderdag 11 mei
Tijd: 11:00 - 12:30 (inloop vanaf 10:45)
Locatie: Erasmus Education Lab
Toegang: gratis (inclusief lunch!)
Doelgroep: EUR en EMC academisch personeel (docenten)

Georganiseerd door de Community for Learning & Innovation