Kick off Microlab Summer Festival: Teacher panel

Gesproken taal
Engels
Lees meer over het MicroLab Summer Festival Voeg toe aan agenda

Tuimelkruid, krekels en stoffige klaslokalen. Waar iedereen dacht dat na de lockdowns alle collegezalen weer vol zouden lopen, is het tegenovergestelde gebeurd.

Van Tilburg tot Leiden, van Amsterdam tot Rotterdam: studenten (en medewerkers) besloten massaal om voor een deel permanent thuis te werken of studeren. Dit zorgt voor minder interactie op campus, die nodig wordt geacht in het onderwijs. Wat zegt dit fenomeen over de manier waarop we aan de universiteit lesgeven? Moeten we ‘op de campus zijn’ herdefiniëren?

Op maandag 4 juli, 10:30-11:30 uur organiseren we een docentenpanel in het Education Lab. Samen met onze collega's Zouhair Hammana (ESHCC), Marloes Nederhand (ESSB) en Sam Rijken (EsPhil) gaan we in gesprek over de toekomst van de fysieke campus. Verwacht een kritisch en constructief gesprek waarin ook jij je gedachten en ervaringen kunt delen.

Meld je aan via het registratieformulier onderaan de pagina om de paneldiscussie bij te wonen. Inclusief lunch! Tijdens dit evenement is de voertaal Engels.

Wie komt er bij ons aan tafel zitten?

Zouhair Hammana

Zouhair Hammana (1990) is promovendus bij de Erasmus School of Media, Communication and Culture. Onder begeleiding van prof. dr. Susanne Janssen en dr. Marc Verboord, Zouhair onderzoekt hij de (culturele) diversiteit binnen het voortgezet onderwijs, als onderdeel van het Erasmus Initiative Vital Cities and Citizens.

Sam Rijken

Sam Rijken is promovendus aan de Erasmus School of Philosophy. Na natuurkunde en wetenschapsfilosofie te hebben gestudeerd, bestudeert Sam nu de rol van verbeeldingskracht in de wetenschap en in het wetenschapsonderwijs. In de eerste plaats wil hij begrijpen wat gedachte-experimenten doen en hoe we ze kunnen gebruiken om over de wereld te leren (of les te geven).

Marloes Nederhand

Marloes Nederhand is Universitair Docent Curriculuminnovatie en Professionele Vaardigheden bij de afdeling Psychologie, Pedagogische Wetenschappen van de Erasmus Universiteit. Ze heeft onlangs een project afgerond als CLI Fellow. Het doel was om de deelname van studenten aan vakevaluaties te verbeteren.

Meld je hier aan!

This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.