Sustainable 010 Case Study | How will you make it happen?

vrijdag 20 sep 2019, 13:00 - 17:00
Education Lab
Meld je aan Voeg toe aan agenda
Esmee Tanis

Het Rotterdamse Klimaatakkoord

De gemeente Rotterdam wil in de loop van 2019 een klimaatakkoord sluiten met organisaties, bedrijven en andere partners in de stad. Het Rotterdams klimaatakkoord richt zich op vijf sectoren: Schone Energie, Haven en Industrie, Mobiliteit, Gebouwde omgeving en Consumptie.

De klimaattafel Consumptie wordt door studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam geleid. De opgave van de klimaattafel is om te verkennen hoe een verandering in consumptie kan bijdragen aan het terugdringen van de CO2-uitstoot.

Casus

Tijdens deze sessie zal aan een casus van de klimaattafel Consumptie worden gewerkt. Wij zullen jullie vraagstukken voorleggen waar wij zelf ook nog oplossingen voor zoeken en zullen de resultaten dan ook meenemen in het vervolg van de klimaattafel. Er vinden al veel mooie initiatieven plaats in Rotterdam maar de stad staat nog voor veel grote opgaves: we need your help!

Om jullie op weg te helpen zullen wij eerst een presentatie geven over onze voortgang sinds de kick-off van de Rotterdamse Klimaataanpak en de projectvoorstellen die de tafel zal doen. Studenten kunnen zich ter plekke aanmelden om deel te nemen aan één van deze projecten! Dit bied je de mogelijkheid om samen met wetenschappers, ambtenaren van Rotterdam Circulair en een diverse groep studenten mee te helpen aan de verduurzaming van de stad!

Doelgroep en aanmelden

De klimaattafel zal plaatsvinden onder leiding van Esmee Tanis (foto). Deze sessie is bedoeld voor EUR studenten, docenten en geïnteresseerde ondersteunende staff. De voertaal is Engels. Je meldt je aan door een gratis ticket te reserveren in onze ticketshop

• CLI Sustainability Month

In de maand september worden er in het Education Lab verschillende bijeenkomsten georganiseerd rondom het thema duurzaamheid. Bekijk onze eventkalender voor het overzicht. Je herkent de sessies aan het duurzaamheidslogo in de afbeelding.