Voedsel van de toekomst – Hoe ziet jouw avondeten eruit in 2050?

Presentator
Lauren Verheijen
dinsdag 24 sep 2019, 10:00 - 13:00
Type
Lezing
Gesproken taal
Engels
Ruimte
Education Lab
Meld je aan Voeg toe aan agenda

Duurzaamheid gaat over de toekomst. Maar de toekomst is onbekend en wordt gevormd door de keuzes die wij vandaag maken. Het is dus belangrijk voor ons om te begrijpen hoe wij wel of niet willen dat onze toekomst eruitziet. Het doel van deze interactieve workshop is om jou te laten nadenken over de volgende vraag: ‘welke toekomst wil jij?’.

Deze vraag wordt verkend in de context van voedsel. Voedsel is een belangrijk onderdeel van ons dagelijks leven, het is letterlijk onze brandstof. Het voedsel dat wij consumeren is een persoonlijke keuze, maar ook het resultaat van het systeem daaromheen. Deze workshop gebruikt een veelzijdige manier van lesgeven dat de betrokkenheid van de deelnemers benadrukt door interactieve activiteiten, het kritisch benaderen van de theorie en experimenteel leren.

• Wat vind je van het eten van insecten?
  • Wat als we alleen vloeibaar voedsel consumeren?
  • Wat voor soort voedsel wil je in de toekomst zien?

Deze workshop is bedoeld voor EUR studenten, docenten en geïnteresseerde ondersteunende personeel. De voertaal is Engels. Je meldt je aan door een gratis ticket te reserveren in onze ticketshop! De workshop wordt geleid door Lauren Verheijen, junior onderzoeker Future Food Systems bij de HAS Hogeschool en RSM alumnus (Msc Global Business and Sustainability).

• CLI Sustainability Month

In de maand september worden er in het Education Lab verschillende bijeenkomsten georganiseerd rondom het thema duurzaamheid. Bekijk onze eventkalender voor het overzicht. Je herkent de sessies aan het duurzaamheidslogo in de afbeelding.