Wie schrijft er beter, de student of ChatGPT?

De invloed van ChatGPT op Juridisch-Academische Vaardigheden
Sanders Building
donderdag 11 apr 2024, 12:30 - 13:30
Gesproken taal
Nederlands
Ruimte
Education Lab
Meld je aan! Voeg toe aan agenda

Laat je inspireren tijdens een netwerklunch met collega's en leer over de boeiende onderwijsinnovaties en onderzoeken, zowel binnen als buiten de EUR. Tijdens deze editie vertellen Hanna Weijers en Loraine Kooreman je meer over de invloed van ChatGPT op juridisch vaardighedenonderwijs.

In het collegejaar 2023/2024 is tijdens blok 3 van Juridisch-Academische Vaardigheden I een uniek experiment uitgevoerd onder eerstejaars rechtenstudenten. Van de 710 deelnemers kreeg de helft (356) de opdracht om hun huiswerk met ChatGPT voor te bereiden, terwijl de andere helft (354) zonder deze tool werkte.

Tijdens de CLI Network Lunch op 11 april delen Hanna en Loraine de uitkomsten: hoe scoren de groepen op inhoud, structuur, taal, stijl, en brongebruik? Wat zijn de gemiddelde cijfers en konden docenten de groepen onderscheiden? Schrijf je in en ontdek de impact van ChatGPT op het juridisch vaardighedenonderwijs!

Sprekers

• Hanna Weijers

Programmamanager van Juridisch-Academische Vaardighedenlijn aan Erasmus School of Law.

• Loraine Kooreman

Coördinator van Juridisch-Academische Vaardigheden bachelor jaar 1.

Meld je aan

I am Bevat verplichte velden
Do you have any dietary restrictions? Bevat verplichte velden
Erasmus University Rotterdam handles your information confidentially. Your data you will only be used for logistical purposes of this event. After this event has taken place, all data will be deleted. More information: Privacy Statement.

Datum: donderdag 11 april
Tijd: 12:30 - 13:30 (inloop vanaf 12:15)
Locatie: Erasmus Education Lab
Entree: gratis (inclusief lunch)