Arabische lente voor de EBRD

‘De Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling (EBRD) kreeg onlangs van de G8 de taak om het transitieproces van opkomende Arabische democratieën naar goed functionerende markteconomieën te ondersteunen. De Arabische landen hebben een recente historie van autoritair gezag met onderontwikkelde markteconomie. De EBRD beoogt vooral de institutionele omgeving en het ondernemingsklimaat te hervormen. Voor het Nederlandse bedrijfsleven liggen daar kansen,’ zo luidt de introductie van het artikel ‘Arabische lente voor EBRD’ in de Internationale Spectator van april 2013.

Auteurs van dit artikel zijn Bas Karreman, universitair docent Organisatie en Strategie, Enrico Pennings, hoogleraar Toegepaste Industriële Organisatie en Thijs Nacken, PhD kandidaat, allen gelieerd aan Erasmus School of Economics.

De Internationale Spectator is al meer dan 60 jaar het enige onafhankelijke maandblad in Nederland en Vlaanderen bestemd voor iedereen die belangstelling heeft voor actuele ontwikkelingen in de wereldpolitiek.

• Klik hier voor het gehele artikel in de Internationale Spectator van april 2013