Bas Jacobs: 'Los hypotheekschuld in met pensioengelden'

De woningmarkt is een van de belangrijkste oorzaken van de slechte Nederlandse economische prestaties. Dit schrijven Bas Jacobs, hoogleraar Openbare Financiën en Economisch Beleid aan Erasmus School of Economics en Lans Bovenberg (UvT), in hun opiniebijdrage in het NRC Handelsblad, d.d. vrijdag 11 oktober 2013.

De huizenprijzen zijn sinds augustus 2008 nominaal zo’n 20 procent gedaald, de hypotheekschulden bedroegen eind 2011 maar liefst 111 procent van het bruto binnenlands product. Nederland kampt met overmatige hypotheekschulden. Het is daarom tijd voor onorthodoxe maatregelen om deze te verminderen.

• Klik hier voor het artikel in het NRC Handelsblad, d.d. vrijdag 11 oktober 2013.
  • Klik hier voor een uitgebreide versie op het onafhankelijk discussieforum MeJudice.nl, d.d. vrijdag 11 oktober 2013.