Beatrice de Graaf gastspreker bij Opening Academisch Jaar

Prof.dr. Beatrice de Graaf is maandag 31 augustus 2015 gastspreker tijdens de opening van het Academisch Jaar van de Erasmus Universiteit Rotterdam. De Graaf is behalve hoogleraar History of International Relations & Global Governance aan de Universiteit Utrecht tevens voorzitter van de Nationale Wetenschapsagenda. Op 31 augustus wordt ook het Polak gebouw, het nieuwe multifunctionele onderwijsgebouw van de Erasmus Universiteit, geopend. ​

Samen met (oud-rector van de Erasmus Universiteit) Alexander Rinnooy Kan is Beatrice de Graaf (1976) voorzitter van de Nationale Wetenschapsagenda. Mensen konden in mei vragen insturen voor deze agenda, wat 11.700 inzendingen opleverde. Deze maand volgt een drietal congressen voor de verschillende wetenschapsgebieden om de resultaten te bespreken. Eind november 2015 vindt de presentatie van de Nationale Wetenschapsagenda plaats.

Pauline van der Meer Mohr, voorzitter van het College van Bestuur, verzorgt de openingstoespraak. Aan het eind van de plechtigheid worden de universitaire prijzen uitgereikt. Rector magnificus prof.dr. Huibert Pols tenslotte verzorgt de officiële opening van het Academische Jaar 2015 - 2016.

De academische plechtigheid in de aula begint om 15.30 uur en eindigt om 16.30 uur. Dit wordt gevolgd door de officiële opening van het Polak gebouw, het nieuwe multifunctionele onderwijsgebouw op de campus van de Erasmus Universiteit.

Informatie en aanmelden op www.eur.nl/opening

Team Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T 010 4081216 of E press@eur.nl