Casper de Vries kritisch over beleid ECB

De ECB wil hoogstwaarschijnlijk hun monetaire verruimingsprogramma door gaan zetten. In De Financiële Telegraaf geven enkele vooraanstaande economen hun visie op het expansieve monetaire beleid van de ECB. Casper de Vries, hoogleraar monetaire economie aan Erasmus School of Economics, is erg sceptisch over de effectiviteit van het huidige programma.

`Ik denk dat het opkopen van staatsobligaties niet tot het huidige herstel heeft geleid. Met een student heb ik dit onderzocht en het grootste effect kwam van de lage olieprijs. Al dat op de borst kloppen van ECB-president Mario Draghi heeft geen enkele grond. Dat is louter pr zonder inhoud.’ Aldus de Vries.

Zie hieronder voor het volledige artikel zoals verschenen in De Financiële Telegraaf, d.d. donderdag 3 september 2015.