Communicating and improving students’ interdisciplinary engagement with social (in)justice

CLI Fellowship van Isabel Cherit
Isabel Awad

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Isabel Cherit (ESHCC) over het communiceren en verbeteren van de interdisciplinaire betrokkenheid van studenten bij sociale (on)rechtvaardigheid.

Het aanpakken van maatschappelijke problemen en vooral het bijdragen aan een rechtvaardige samenleving zijn prioriteiten van de EUR. Zo bieden verschillende faculteiten cursussen aan over sociale ongelijkheid. Een uitgangspunt van dit CLI-project is dat studenten veel kunnen leren van elkaars werk en perspectieven. Door een gedeelde website over sociale (on)gelijkheid in Rotterdam op te zetten, zal het project studenten betrekken bij zo'n multidisciplinaire discussie over lokale problemen in het echte leven en de inspanningen om deze te bestrijden. Aangezien de website openstaat voor de brede gemeenschap, zal het ook het bewustzijn van studenten worden vergroot over de potentiële impact van hun werk.

Onderzoeker