Internationale staffweek met UNIC-partners

Group photo of the UNIC partners
Hielke Grootendorst

Zes verschillende UNIC-partneruniversiteiten waren eind mei te gast bij de CLI voor de ‘International Staffweek Learning & Innovation’. Na een open uitnodiging voor alle UNIC-universiteiten deelden collega’s van de Centers for Teaching and Learning (CTL) vanuit Oulu, Malmö, Istanbul, Zagreb, Cork en Bochum hun inzichten en ervaringen.

Deze staffweek kwam voort uit de ‘job shadowing’ bezoeken die meerdere CLI-collega’s zelf naar verschillende UNIC-partneruniversiteiten hadden georganiseerd. Natuurlijk wilden we onze gastheren en -dames zelf ook graag in Rotterdam verwelkomen. En hoeveel leuker is dat, als je alle bezoeken kunt combineren tot een staffweek met een volledig programma?

Onderwerpen varieerden van de context en positie van hun land, stad, universiteit en CTL tot het verhogen van betrokkenheid van docenten en studenten, en van onderwijsonderzoek en Fellowships tot future learning spaces. Met als prachtige afsluiting hun deelname aan ons jaarlijkse event EdUconnect, met een plenaire keynote en meerdere activerende workshops om uit te kiezen. Natuurlijk was er ook voldoende tijd ingeruimd voor sociale activiteiten zoals een campusrondleiding, een wandeling door Arboretum Trompenburg en een tour door de havens met de watertaxi.

UNIC partners walking through Trompenburg arboratum
Hielke Grootendorst

We sloten deze staffweek af met concrete afspraken tussen Malmö en Cork, en tussen de EUR en Malmö, voor verdere samenwerking in o.a. onderzoek naar online onderwijs en docentmotivatie. En natuurlijk met een persoonlijk netwerk van Europese collega’s die nu veel sneller bij elkaar terecht kunnen voor verdere vragen. Dit was de eerste, maar zeker niet de laatste samenwerking van deze groep.

Dank aan Sandra Klarenbeek en Roxanne Annard van Real Estate & Facilities voor de boeiende campusrondleiding. En een extra woord van dank aan Ilse Schenk en Rosa Landweer van HR International voor het vanaf de start in december 2022 ondersteunen van dit initiatief!