Ivo Arnold over de besteding van het vakantiegeld

Deze maand wordt het vakantiegeld weer bijgeschreven. Maar wordt dit geld ook daadwerkelijk gebruikt voor een vakantie, of wordt het in tijden van crisis eerder gebruikt voor de aanschaf van bijvoorbeeld een wasmachine, of om schulden af te lossen? In EenVandaag een nieuwe aflevering in de serie de 'Stand van Nederland', met als thema vakantiegeld. Ivo Arnold, hoogleraar monetaire economie aan Erasmus School of Economics, geeft commentaar in deze aflevering d.d. dinsdag 28 mei 2013.

'In deze omstandigheden van economische onzekerheid die echt ieder individu kan treffen, zoals banenonzekerheid of lagere waarde van de woning, is het heel logisch dat mensen voorzichtig zijn met het besteden van het vakantiegeld', aldus Arnold.

• Klik hier voor het betreffende fragment op EenVandaag van dinsdag 28 mei 2013.