Link tussen populisme en etniciteit in sportmedia

Maandagavond 6 maart spreekt media-onderzoeker Jacco van Sterkenburg  tijdens het Grote Gala van de Media in Amsterdam. Centraal deze zevende editie van het gala staat het populisme. Van Sterkenburg gaat in zijn presentatie in op de link tussen het populisme en etniciteit in de sportmedia. Daarna leidt hij de panelsessie over dit onderwerp, met onder meer journaliste Diana Matroos en de ombudsvrouw van De Volkskrant.

Dr. Jacco van Sterkenburg is universitair hoofddocent bij de Erasmus School of History, Culture and Communication. Zijn onderwijs richt zich onder meer op interculturele communicatie, publieksopvatting onderzoek en theorie, sociologie van sport en kwalitatieve onderzoeksmethoden. Research. Hij doet onder andere onderzoek naar sport en nationale identiteit in international vergelijkend perspectief, cultureel racisme, migratie en ‘whiteness’ in de samenleving in het algemeen en voetbal in het bijzonder.

Tijdens Het Grote Gala van de Media komen journalisten, politici en experts samen in de Stadsschouwburg Amsterdam. Andere sprekers zijn onder andere Sylvana Simons, Ad van Liempt (oud-hoofdredacteur NOVA), Mei Li Vos (PvdA), Tofik Dibi (oud-kamerlid GroenLinks) en Simone Weimans (NOS Journaal).

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, 010 4081216 of press@eur.nl