Locaties gezocht voor introductieweek Erasmus Universiteit Rotterdam

Studenten krijgen een stadstour tijdens de Eurekaweek
Studenten krijgen een stadstour tijdens de Eurekaweek 2019

Het bestuur van de Rotterdamse introductieweek voor eerstejaars studenten, de Eurekaweek, is hard op zoek naar locaties voor hun stadsgame. Op anderhalve meter afstand van elkaar spelen 4000 eerstejaars studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam een game door de stad. Op die manier leren ze elkaar, de universiteit, Rotterdam en het studentenleven kennen. De Eurekaweek vindt plaats van 17 tot en met 19 augustus en wordt dit jaar aangepast vanwege de maatregelen tegen het coronavirus.

Game

Het spel wordt gespeeld op verschillende plekken in Rotterdam. Via een speciale app krijgen de eerstejaars studenten aanwijzingen en instructies. In kleine groepjes - van gemiddeld 19 personen per team – doen zij verschillende activiteiten. Ze bezoeken de campus, studentenverenigingen, culturele hotspots en lokale cafés.

Rotterdamse locaties gezocht!

Om het spel goed te kunnen spelen zijn er veel locaties nodig. Het bestuur van de Eurekaweek is hard op zoek naar plekken waar studenten een activiteit kunnen doen, even kunnen uitrusten, of kunnen kijken naar een speciale tv-uitzending. Via de live en interactieve uitzendingen van Eureka TV krijgen de studenten namelijk korte updates en aanwijzingen voor de game te zien. Musea, theaters, (sport)kantines, kroegen, restaurants, terrassen en bedrijven - die het studenten gunnen om een mooie Eurekaweek te beleven - kunnen meedoen.

Studenten leren jouw locatie kennen

Alle locaties zijn welkom en het is extra leuk als de eigenaren een activiteit (rolschaats disco, bingo, quiz, rondleiding, wedstijd... ga los) willen organiseren op 17, 18 en 19 augustus. Op die manier leren 4000 studenten hun 010-toplocatie kennen. De studenten nuttigen op eigen kosten. Voor alle locaties is er een symbolische onkostenvergoeding. Het opgeven van je locatie kan voor 21 juli via eureka@eur.nl.