Nieuws van circulaire ondernemers uit Rotterdam

BlueCity Symbiosis symposium: relaties tussen mens en natuur

Hoe zijn mensen en natuur van elkaar afhankelijk? En hoe werkt deze afhankelijkheid door in ons dagelijks leven, bijvoorbeeld in de spullen die we kopen of het werk dat we doen? Tijdens het Symbiosis symposium bij BlueCity in Rotterdam deelden verschillende circulaire pioniers hun ervaringen over hoe zij mens en natuur dichter bij elkaar brengen met hun ondernemingen.

DIT's student-correspondenten, Chloe Tan en Jordis Wunder, namen deel aan het Symbiosis symposium en deden verslag van de circulaire verhalen die ze daar tegenkwamen. Chloe deed mee aan een deepdive over invasieve soorten, waar ze bespraken hoe invasieve soorten gebruikt kunnen worden in de circulaire economie. Jordis deed mee aan een deepdive over eendenkroos, waar ze spraken over FlipTheCity, een circulaire start-up die eendenkroos gebruikt om tegels te maken.

Je kan de blogposts van Chloe en Jordis lezen op de website van BlueCity: lees de blogpost over Invasieve Soorten hier en de blog over eendenkroos en FlipTheCity hier.

Over de student-correspondent plekken

DIT en BlueCity zijn samen gaan werken met student-correspondenten om verhalen over circulaire economie en transformatief academisch werk te verspreiden over de hele EUR campus. Wil je ook student-correspondent worden? Contacteer dit dan via een e-mail naar dit@eur.nl en check de volledige beschrijving van het student-correspondentschap hier.