Onderwijsprijs als waardering voor alle EUR-docenten

Some of the EUR teachers accept the Education Prize

De Onderwijsprijs is uitgereikt aan alle EUR-docenten als waardering voor hun enorme inzet voor het digitaliseren van onderwijs tijdens de COVID-19-crisis. Dankzij al hun inzet, en ook de enorme inzet van het ondersteunend personeel, heeft de EUR aan het begin van de coronacrisis snel onderwijs online kunnen brengen.

Helaas blijven coronavirusgerelateerde beperkingen nog enige tijd gelden voor de universiteit. Het nieuwe studiejaar is begonnen met een mix van online en on-campus onderwijs, oftewel: hybride onderwijs. Dit betekent een extra investering door de docenten.

Enkele reacties van EUR docenten op hun prijs:

“Het lesgeven is absoluut leuker als er waardering is van studenten!” - Richard van Kleef (ESHPM)

"De Onderwijsprijs beloont het feit dat we online onderwijs mogelijk hebben gemaakt, maar wat dit citaat van een van mijn studenten onderstreept, is dat we misschien voorzichting moeten zijn dit te veel te vieren: De online pedagogiek was goed gestructureerd in de toenmalige situatie. Maar in het algemeen was ik niet blij met de online colleges." - Roy Huijsmans (ISS)

"Veel docenten hebben erg hard gewerkt om hun vakken aan te passen aan de nieuwe situatie. Het is erg fijn te weten dat studenten dit werk erkennen en waarderen." - Erik de Kloe (ESL)

“Als docenten hebben we invloed op het gevoel van studenten dat ze erbij horen in het hoger onderwijs, op hun gevoel van inclusiviteit." – Marieke Meeuwisse (ESSB)

Bekijk de video met reacties van studenten:

Opening Academic Year - Education Prize - student responses