Robby Roks in de media over messengeweld en drillrap

Robby Roks en Jeroen van den Broek doen in opdracht van de Gemeente Rotterdam onderzoek naar tussen drillrap en messengeweld. Hun onderzoek staat regelmatig in de belangstelling van de media.

Tegen RTL Nieuws zegt Robby Roks: "Het is niet niets. Er is een 19-jarige overleden. Vorig jaar werd de 18-jarige drillrapper Jay-Ronne uit Amsterdam met een kapmes doodgestoken. Als we dit willen voorkomen, moeten we precies weten wat hier gebeurt."

En over drillrappers die betrokken raken bij messengeweld: "Muziek kan een uitweg zijn, weg van de buurt waar je vandaan komt en je criminele verleden. Tegelijkertijd lopen de straat en de criminaliteit als een rode draad door de drillmuziek."

Lees het artikel op RTL Nieuws

Daarnaast is Robby Roks te horen in een serie podcasts van De Volkskrant over drillraps en messengeweld.

Onderzoeker

Meral van Leeuwen, persvoorlichting EUR: 06-40264367 of press@eur.nl