Rode hoeden, lichttherapie en verwarde mannen in Studio Erasmus

Rode hoeden, lichttherapie en verwarde mannen in Studio

Studio Erasmus is de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit over wetenschap en actualiteit. Met interviews, minicolleges en livemuziek. Op dinsdag 15 september oa te gast: psychiater Mijke Lambregtse over lichttherapie als middel tegen zwangerschapsdepressies.

De Erasmus Universiteit over de actualiteit en het laatste academische onderzoek – dat is Studio Erasmus. Verrassend, prikkelend, maar altijd academisch verantwoord. Op dinsdag 15 september in de Rotterdamse Schouwburg, staan oa op het programma:

• Licht in de duisternis – Lichttherapie zou zomaar de oplossing kunnen zijn de depressies waar 5 tot 10 procent van de zwangere vrouwen aan lijdt, zegt psychiater Mijke Lambregtse. Helemaal in een multiculturele stad als Rotterdam, waarin op het alternatief (psychotherapie) een groot taboe rust.
  • Spel of cultuurkritiek? – Samira van Bohemen promoveerde op de Red Hat Society, een wereldwijde organistatie voor en door vijftigplusvrouwen, die leden met behulp van een paarsrood-kostuum helpt losbreken uit hun traditionele rol.
  • Loopt de Westersingel binnenkort weer vol met verwarde junks? - Niels Mulder (hoogleraar openbare geestelijke gezondheidszorg, Erasmus MC) met een minicollege over de forse bezuinigingen op de GGZ

Verder livemuziek door Anna Rune, de beste singer-songwriter van Nederland.

Di 15 september | 20.30 – 21.45 uur (inloop met livemuziek vanaf 20.00 uur)| Foyer Rotterdamse Schouwburg| Toegang gratis, reserveren mogelijk via www.sgerasmus.nl

Studio Erasmus is een programma van de Erasmus Universiteit, in samenwerking met online magazine Vers Beton en de Rotterdamse Schouwburg. Productie is in handen van SG Erasmus en Erasmus Podium. Presentatie: Geert Maarse.

Team Persvoorlichting, T (010) 408 1216 E press@eur.nl