Virussen, racisme en pubers in Studio Erasmus

Studio Erasmus is de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit in de Rotterdamse Schouwburg over wetenschap en actualiteit. Met interviews, minicolleges en livemuziek. Op dinsdag 10 november 2015 zijn onder meer viroloog Marion Koopmans, historicus Zihni Özdil en Marjon Schols te gast, de laatste promoveerde onlangs op social mediagebruik van pubers.

• Hoe krijg je alle virussen in één databank? - Viroloog Marion Koopmans ontving 20 miljoen voor een wereldwijd project om de uitbraak van infectieziektes in te dammen
  • Hoe racisistisch is Nederland? - Maatschappijhistoricus Zihni Özdil over zijn pamflet 'Nederland mijn Vaderland'
  • Kunnen pubers straks nog wel normaal communiceren? - Onderzoeker Marjon Schols over de onverwachte gevolgen van excessief internetten en social media-gebruik (pas op: goed nieuws!)
  • Is Rotterdam de afgelopen 25 jaar gezonder geworden? - Minicollege door Lex Burdorf, hoogleraar determinanten van volksgezondheid, ter ere van 25 jaar ERGO-onderzoek

Verder een interview met Liberal Arts and Sciences-studente Rosaline Lantink over haar acteercarrière in de nieuwe Telekidsserie ‘Kattenoog – Het geheim van de Griezelclub’. En livemuziek van Fabian.

Aanvang 20.30 uur (inloop met livemuziek vanaf 20.00 uur)
Rotterdamse Schouwburg, Schouwburgplein 25
Toegang gratis